Můj Paul Walker

Můj Paul Walker

13.1.2015

Když jsem před časem na TuningTV sdílel jedno video s Paulem Walkerem, trhalo všechny rekordy. Ještě nikdy se na našem Facebooku na nějaký příspěvek nedívalo tolik lidí jako na tenhle krátký šot s věčně usměvavým chlapíkem, který se snad pro závodění narodil. Zjevně je Walker pro mnohé symbolem, legendou a hrdinou. Chápu vás, mám to stejně.

I pro mě je Walker po sérii Rychle a zběsile hvězdou, na kterou se bude ještě dlouho vzpomínat. Dokud se bude ze země těžit ropa, budou tady rychlá auta. A bude tady vzpomínka na Paula Walkera.

Vzpomínám si na první díl série, který Walker s Vinem Dieselem natočili. Už tehdejší oficiální texty doprovázející premiéru filmu do značné míry určil, o čem to celé v následujících letech bude: „Je to obrovské divadlo pro obecenstvo zběsilých jízd, ale především posedlost pro piloty speciálně upravených superauťáků. S ohlušujícím řevem motorů, řítící se městem několikanásobkem povolené rychlosti, pění všem adrenalin v krvi.“ Kdo chce, může si celý text přečíst na Česko-Slovenské filmové databázi. Já to dělám dost často, hlavně když přichází léto, se kterým mám tenhle film spojenej. Vždycky na mě dýchne super atmosféra a já se vzpomenu na policajta Briana O´Connora, kterého hrál právě Walker..

Jezdili superrychle, dobrej závod měl pro ně větší cenu než jejich vlastní život a víc než jakékoliv umělecké dílo pro ně byl dobře vyladěnej motor. Tehdy jsem ani netušil, co všechno se dá s takovým autem udělat. Dneska už o tom ledacos vím, ale nebýt tohohle bijáku, možná bych dodneška jezdil tramvají.

Vím, že nejsem sám, internet je Paula Walkera plný. Kdo chce vidět, co je to fanouškovská síla, může zkusit navštívit třeba web Fast a Furious. Mimochodem, víte, kolik fans má Walkerova stránka na Facebooku? Přes 39 milionů. Třicet devět milionů! Největší akční hvězdy si o tom můžou nechat jenom zdát. Dolph Lundgren má necelé 3 miliony, Arnold Schwarzenegger 11 milionů fans a Jean-Claude Van Damme 15 milionů. Paul má víc než tihle tři dohromady.

Podobně to mám taky s druhým filmem, kterej možná není tak oblíbenej jako jednička, ale je vidět, že si s ním autoři pořádně vyhráli. Myslím, že podobně to cítil i Walker, protože to byl právě Nissan Skyline R34 GT-R V-Spec II, který řídil jak v tomhle filmu, tak v osobním životě.

Moc se neví, kolik kaskadérů v sérii Rychle a zběsile hrálo. No – když u toho byl Walker, tak vždycky o dost míň. Absolvoval spoustu kurzů a byl vytrénovaný zvládnout za volantem skoro všechno. Spoustu náročných a nebezpečných scén, při kterých se jeho kolegové raději nechal zastupovat, proto s klidem natočil sám.

Další historie je poměrně známá. Trojku a čtverku se producenti rozhodli natočit bez Paula Walkera a byla to mimochodem hrozná chyba. Ne že by úplně propadly, ale k úspěchu prvních dvou filmů se ani nepřiblížily. Později se tahle původní partička k natáčení vrátila a znovu to byla pořádná jízda. Nakonec, každej se o tom může přesvědčit.

V mezičase stihl Paul Walker natočit pár docela slušných filmů. Třeba ze snímku Do hlubiny tryská léto, láska a trochu jiný typ adrenalinu než z těch našich závodnických filmů. Ano, on byl vlastně taky hezkej chlap, kterej vypadal dobře v plavkách. Ale tohle asi necháme spíš ženským, my si ho budeme pamatovat za volantem. A vůbec, na jiný filmy se s ním nedívejte, je to vlastně docela nuda.

Jak se na úspěšného člověka sluší a patří, Paul se věnoval charitě. A samozřejmě taky pořádání závodů. Miloval auta, ale proti motorkám taky nic neměl.

Jak víte, můj hrdina před rokem zahynul. Osudným se mu stala vysoká rychlost v Porsche Carrera GT. On sám přitom neřídil, za volantem seděl jeho kamarád. Pořád věřím, že Paulovi by se tohle nestalo, on přece jezdil jako bůh.

Paul Walker odešel do automobilového nebe v době, kdy točil „sedmičku“ Rychle a zběsile. Byla by škoda, kdyby tenhle poslední díl nevznikl, a tak se s tvůrci spojili Paulovi bratři Caleb a Cody a všichni dohromady s využitím počítačových triků film dokončili. Jasně, hodily se jim i některé nepoužité záběry z celé série, ve kterých Walker hrál. Celou věc prý v nejkritičtějších momentech hnal vpřed Walkerův parťák Vin Diesel, druhá ikona téhle série. Určitě to bylo těžší než celé natáčení jednoduše zastavit, což bylo také ve hře, ale nakonec se autoři rozhodli všechno dotáhnout až k premiéře.

Chtěli tak uctít Paulovu památku, což nepochybně uděláme i my všichni tím, že v dubnu přijdeme do kina. Do té doby si budeme muset vystačit s předchozími díly. A komu to nestačí, může se těšit i záběrů, které už producenti vypustili do světa. Podle ukázek to bude zase divoká jízda.